Morgondagens marknadsföring på Twitch - The Rise of a New Marketing Platform

Twitch vastaan Youtube ja TikTok

Ett skiftande landskap

Huomisen markkinointi Twitchissä – Uuden markkinointialustan nousu. Perinteisten kanavien (esim. TV, radio, sanomalehdet) yleisö on pirstoutunut ulottumattomiin ja etsii uusia, jännittäviä viihteen lähteitä. Evästeet, jotka auttoivat yrityksiä löytämään ja kohdistamaan mainoksillaan viime vuosikymmeninä osuvia segmenttejä, hylätään (arvio vuonna 2024).

Miten yritykset muodostavat yhteyden omiin käyttäjäryhmiinsä?

Twitch on markkinoinnin näkökulmasta uusi, älykäs tapa tuottaa ja jakaa sisältöä, joka perustuu lukuisiin temaattisiin kategorioihin. Käyttäjien luoma, käyttäjille tarkoitettu. Tämä nopeasti kasvava yhteisö kiinnittää sekä suuren yleisön että disruptiivia hakevien yritysten (ostajien ja myyjien) huomion ja on tuore, turvallinen kohtaamis- ja vuorovaikutuspaikka kysynnän ja tarjonnan merien keskellä.

Men varför Twitch? Varför inte YouTube, TikTok eller något annat medium?

Arpa on heitetty. Uusien trendien ilmaantumisen jälkeen Twitch osoittautui yhdeksi viimeaikaisten ihmisten muistin nopeimmin kasvavista alustoista. Lisäksi useissa Euroopan maissa se on jo ohittanut kilpailijansa ja ottanut johtoaseman suosikkimediana sisällön jakamiseen ja osallistumiseen interaktiivisesti ja reaaliajassa.

Ehkä Twitchin menestyksen salaisuus piilee sen luontaisessa kyvyssä vangita ja aktivoida käyttäjiään, kuten Netflixin ja Instagramin riippuvuutta aiheuttava sekoitus. Tai ehkä nämä striimaajat todella tietävät, kuinka olla yhteydessä yleisöönsä ja saada seuraajansa välittämään ja sitoutumaan heihin. Vaikka syitä voi olla monia, lopputulos on yksi ja konkreettinen: he rakastavat sitä!

Kohdistaminen tarkoituksenmukaisen yleisön asiaan kuuluviin segmentteihin

Liiketoiminnan näkökulmasta kanavapohjaisen käyttäjien luokittelun vetovoima on yksinkertainen: jaa ratkaisusi suoraan haluamasi käyttäjäkunnan kanssa valitulle kanavalle (ja siten sen käyttäjäsegmenteille) liittyvän sisällön kautta. Lisäksi kyky kuroa umpeen kuilu ihanteellisen asiakaskunnan kanssa varmistaa, että viestisi ei putoa kuuroille korville, mikä lisää sijoitetun pääoman tuottoa ja vaikutusta varattuun budjettiisi nähden. Kirsikkana kakun päällä, yhteisöllinen markkinointi tarjoaa runsaasti lisäarvoa. Välittävä ja tukeva yleisö tekee parhaansa vahvistaakseen haluamiaan kanavia yhdessä sponsoreidensa kanssa. Tämä voi ilmetä itseaktivoitumisena, brändiuskollisuutena, luokituksen nousuna, suusta suuhun -puheena, noin esimerkiksi. Ja sehän on kuin laittaisi rahaa pankkiin, mistä ei voi olla pitämättä!

Asiantuntijan palkaamisen monet edut

Kun olet ymmärtänyt Twitchin markkinointikampanjan potentiaalin, saatat miettiä, mikä voisi olla ensimmäinen askel siirtyäksesi tähän suuntaan. Nyt katsot oikeaan suuntaan. Grail tarjoaa työkaluja onnistuneiden markkinointikampanjoiden suunnitteluun, toteuttamiseen ja toteuttamiseen sekä tiedon keräämiseen kohdeyleisöistään. Tarjoamme valikoiman ratkaisuja, jotka sopivat erilaisiin tarkoituksiin ja budjetteihin. Kaikki luvut ja kulut esitetään ymmärrettävästi ja läpinäkyvästi: maksat vain siitä, mitä toimitetaan, ja toimitamme vain siellä, missä sillä on merkitystä. Anna meidän auttaa yritystäsi kasvamaan joko ottamalla meihin yhteyttä sähköpostitse tai varaamalla nopea tapaaminen. Kerro tarpeesi, niin luodaan voittava kampanja, yhdessä.

Var du intresserad? Lämna dina kontaktuppgifter så sätter vi igång din Twitch-marknadsföring.