Asiakastarinat
Menestystarinoita ja tyytyväisiä asiakkaita
Asiakastarina Sotka
Lähtökohta menestykseen
Sotka on pitkäikäinen ja perinteinen huonekalukauppa, jolla on edullinen ja kattava tuotevalikoima. Sotka-ketju, 49 myymälää ja verkkokauppa Suomessa, tunnetaan helppoa asiointia arvostavan asiakkaan ostopaikkana. Ikääntyvä asiakaskunta ja markkinointipanostus televisioon sekä printtiin johtivat siihen, että tulokset alle 35 ikäryhmässä taantuivat. Sotkalla on kuitenkin vahva tarve kehittyä ja halu sekä resursseja tehdä uusia asioita – eri tavalla!
Toteutus striimaajien kanssa
Grail Group loi kattavan sisällöntuotantoratkaisun tukemaan uuden, nuorta aikuista puhuttelevan, pelaamisen tuotteiden brändin julkaisumarkkinointia. Kuukauden kestäneessä kampanjassa oli mukana neljä vaikuttajaa ja kohteena alle 35v yleisö.
Pääosin Twitchissä toteutetun kokonaisuuden aikana tehtiin relevanttia sisältöä huipentuen “superliveihin” Sotkan-myymälästä. Brändille dedikoitu sisällöntuotanto ja tarkkaan valitut kanavat tavoittivat sekä aktivoivat onnistuneesti haluttua yleisöä.
Lopputulos ylitti odotukset
Kampanja ylitti odotukset saavuttamalla 103 000 uniikkia kuluttajaa ja 429 000 näyttökertaa Sotkan tuotelanseerauskampanjalle. Tavoitettujen katsojien ikäryhmä kohdentui lähes täydellisesti: 91% oli 16-35 välillä. Samalla Sotka sai kerättyä merkittävää kuluttajadataa, positiivista palautetta ja kohdeyleisön huomion erittäin kustannustehokkaalla tavalla. Kaupallisena tuloksena oli, että uuden tuotelinjan ensimmäinen erä myytiin samantien loppuun.
Otetaanko lyhyt 30 minuutin palaveri teille sopivasta kampanjasta?
Frankful, Let’s Taco about the Climate
Markkinaanmenon levikkiä suoratoiston kautta
Frankful on vuonna 2021 lanseerattu Tex Mex brändi, jonka tarkoituksena on tuottaa laadukkaita ja ilmastoystävällisiä Tex Mex tuotteita järkevään kuluttajahintaan. Ensimmäinen markkinoinnin pusku toteutettiin 2021 keväällä ja tähän toteutukseen tarjosimme uuden väylän nuorten kohderyhmään.
Toteutus striimaajien kanssa
Loimme Frankful:ille markkinointiratkaisun, joka hyödynsi suoratoistopalveluita ja striimaajien vaikuttajayhteistyötä. Koostimme yhdessä asiakkaan kanssa tehokkaan kampanjan, jossa suoratoistopalvelun ja sisällöntuottajien kanavien kautta tavoitamme vähintään 50 000 uniikkia silmäparia, vain kahdessa (2) viikossa ja tehostimme vaikutusta erilaisin dedikoidun sisällöin. Vaikuttajamme toteuttivat aktivaatiosisältönä muunmuassa live-kokkausta, sohvaperunat -leffailtaa tex mex -snackseillä ja pieniä kilpailuja läpi kampanjan, jossa tuotteita jaettiin voittajilla ympäri Suomea. Kampanjan kohderyhmänä oli 16-36 vuotiaat nuoret.
Lopputulos
Kampanja oli tulokseltaan erittäin onnistunut. Vain kahden viikon aikana, saavutimme 55 000 uniikkia silmäparia ja 185 000 katselukertaa kampanjalle. Interaktiivisen ja kiinnostavan sisällön myötä katselutunteja kerääntyi 34 000 ja uusia ilmastoystävällisen tex mex -ruoan ystäviä ainakin muutama.
Cutters - Cut hair. Cut time. Cut cost.
Lähtökohta
Cutters on Pohjoismaiden suosituin drop-in parturi-kampaamo -ketju: hiustenleikkuu ilman ajanvarausta juuri silloin, kun sinulle sopii. Cutters tarjoaa laadukasta palvelua kaikille samaan hintaan riippumatta asiakkaan sukupuolesta tai leikkauksen tyylistä.
Cuttersia kiinnosti nuorten aikuisten yleisö sekä heidän luonteva suhtautuminen teknologiaan ja palveluihin. Grail loi kaksiosaisen lähestymisen sisältökampanjaan: tehtiin uutta brändiä tutuksi ja toisaalta korostettiin asiakashankintaa.
Toteutus
Sisällöt rakentuivat konkreettisesti palvelun käytön ympärille – sovelluksen lataaminen ja sen näyttäminen. Samalla esiteltiin miten koko asiakassuhde hoituu Cutters-appin kautta.
Keskustelussa yleisön kanssa brändistä tuotiin esille laadukasta hiustenleikkausta vaikka hinta onkin edullinen sekä asioinnin helppoutta. Katsojat ohjattiin Ilmaiseen käyntiin ja “kutsu kaverit” -tyrkky korosti käyttäjien hankintaa.
Twitchissä toteutettu kokonaisuus huipentui Cuttersin koko asiakaskokemusta esittelevään parturi-liveen paikalliselta ostarilta.
Lopputulos
Kampanja ylitti tavoitteet saavuttamalla 38 000 uniikkia kuluttajaa ja 196 000 näyttöä. Jokainen uniikki näki sisällöt yli viisi kertaa, joka on hyvä kerroin. Myöskin lähes 56 minuutin keskimääräinen katseluaika sisällöille oli korkea.
Brändille dedikoitu sisällöntuotanto ja palvelun käyttöön ohjaus aktivoivat menestyksekkäästi kohdeyleisöä. Samalla Cutters sai kerättyä merkittävää kuluttajadataa, paljon positiivista palautetta sekä kohdeyleisön huomion erittäin kustannustehokkaalla tavalla.